Radboudstudent lanceert eigen shotje

Bestuurskundestudent Karl Kouki komt met zijn eigen shotje: de KOEKIE. Wat anderhalf jaar geleden begon als een leuk experiment als barman in café De Fuik, werd een waar succes. De eerste duizend flessen zijn inmiddels een feit.

Als barman bij De Fuik introduceerde Kouki zijn populaire KOEKIE. Na 10 maanden bleek zijn shotje de op een na best verkochte borrel van het café te zijn en Kouki vond het tijd om het goede idee te verspreiden. 'Het heeft 25 recepten gekost voordat het drankje perfect was.' Van de eerste duizend flessen zijn er nu al zeshonderd verkocht. Kouki is bezig met een toer langs kroegen in Nederland om deals te sluiten. 'Ook in Eindhoven wordt KOEKIE gelanceerd. Verder ga ik deze week nog langs bij cafés in onder andere Tilburg en Arnhem.' fles koekie Kouki beschrijft zijn KOEKIE als een toegankelijke karamelachtige shot met boterige afdronk. 'Veel mensen maken de vergelijking met een toffee, maar het smaakt wel iets anders.'

De KOEKIE zal niet alleen in de kroeg te verkrijgen zijn: ook de Nijmeegse slijterij Peeman gaat de borrel vanaf morgen verkopen. Voor een fles betaal je dan 13,95 euro. Omdat het alcoholpercentage 14,7 procent bedraagt, mag de KOEKIE ook op festivals worden geschonken, maar hiervoor is het nu nog te vroeg. 'Het is nu allemaal nog vrij kleinschalig, want ik ben ook nog druk met mijn scriptie.'

Aankomende vrijdag wordt het shotje officieel gelanceerd in De Fuik tijdens de Grand Opening.