Nijmegen ketchuphoofdstad van Europa

Dat Nijmegen een rode stad was wisten we natuurlijk al. De kleur rood krijgt nu echter wel een extra betekenis. Voedingsmiddelenfabrikant Heinz gaat een nieuw onderzoeks- en innovatiecentrum bouwen in Nijmegen. Het nieuwe lab van de ketchupgigant zal aan ongeveer honderd mensen werk verschaffen. Productontwikkelaars, onderzoekers en kwaliteitsmanagers zullen vanuit de Waalstad zorg dragen voor een sneller, groter, verbeterd en vernieuwender aanbod in de supermarkten.

De Amerikaanse voedselproducent zet de Keizerstad internationaal op de kaart. Begin 2013 zal Nijmegen de tomatensaushoofdstad van Europa zijn. Zal de geuzennaam 'Havanna aan de Waal' veranderen? Zouden de ketchupzakjes in de Refter en het Cultuurcafé voortaan gratis worden verstrekt? Of wordt het Keizer Karelplein in 2013 het toneel van een Nederlandse editie van La Tomatina?