Ministerie betaalt mee aan elektrificatie Maaslijn

Het is geen pretje om te reizen tussen Nijmegen en Roermond met de boemeltrein van Veolia. Gelukkig lijkt de dieseltrein op dit traject geen lang leven meer beschoren, ook de Rijksoverheid wil elektrificatie van dit traject. Daarmee lijkt een lang geleden gestarte lobby eindelijk succesvol.

Een bovenleiding op het hele traject kost zo'n 175 miljoen euro. Vandaag maakte staatssecretaris Wilma Mansveld van Infrastructuur en Milieu bekend dat haar ministerie bereid is om bij te dragen aan een verbetering van de Maaslijn. Om hoeveel geld het gaat is nog onbekend, uiterlijk in september moet duidelijk worden hoeveel het Ministerie van Infrastructuur en Milieu bij wil dragen.

De provincie Limburg gaf eerder al aan zo'n 40 miljoen euro over te hebben voor elektrificatie. Ook de provincie Noord-Brabant wil meebetalen aan een beter traject. Hopelijk komt hiermee snel een einde aan dit horror-ochtendritueel voor veel studenten.