[Update] Storing DUO voorbij

Studenten en medewerkers kunnen sinds zondag niet meer inloggen bij Dienst Uitvoerig Onderwijs (DUO). Dit is te wijten aan een technische storing bij KPN, meldt DUO. Op dit moment is het onmogelijk om je lening te checken of je leenbedrag te wijzigen.

Als alternatief staan er op de site een aantal wijzigingsformulieren, studenten kunnen die op de ouderwetse manier insturen. Het probleem is echter dat deze wijzigingen pas worden doorgevoerd wanneer het systeem op orde is. DUO denkt dat de storing waarschijnlijk tot het einde van de week zal duren.

Studenten die voor de maand november hun lening willen aanpassen, hebben waarschijnlijk pech. Wijzigingen moeten namelijk voor aanstaande vrijdag worden doorgegeven. Op de vraag of DUO die deadline niet kan verzetten krijgt ANS geen duidelijk antwoord. 'Het geld voor deze maand is in ieder geval uitgekeerd, we proberen alles zo snel mogelijk op orde te krijgen zodat zich komende maand ook geen problemen meer voordoen', zegt de persvoorlichter van DUO.

Update 6 november: Mijn DUO is weer beschikbaar. DUO is nu hard aan het werk om alle wijzigingen te verwerken voor de betaling van november.

DUO
Illustratie: Jurgen Tesselaar